Bardzo często natrafiamy na zawieszki, naklejki lub opaski przypięte do ubioru znajomego czy nawet sami takie nosimy. Możemy też zauważyć że odblaski te w sytuacji tego wymagających, w niewielkim stopniu odbijają światło.
Produktów tych nie należy nazywać odblaskiem, a produktem reklamowym wykonanym z folii odblaskowej (często niskiej jakości).
Jak więc najszybciej odróżnić odblask od gadżetu reklamowego?
- Sprawdź czy produkt spełnia następujące Unijne normy dla środków ochrony indywidualnej, potwierdzone odpowiednimi dokumentami:
- CE EN ISO 20371:2014
- CE EN 1150:1999
- CE EN 13356
- Określ czy do produkcji odblasku została użyta certyfikowana folia odblaskowa – najpopularniejsze marki to 3M Scotchlite lub AGR/RGR.
- Zazwyczaj, najlepsze marki certyfikowanych folii odblaskowych posiadają swój hologram na folii. Wystarczy przyjrzeć się produktowi aby zweryfikować jej autentyczność
- Jeżeli chcesz wykonać nadruk na takiej folii, postaraj się aby zadruk nie zajął całej powierzchni odblasku lub wykonaj nadruk pod folią.
- Do produkcji używaj srebrnej lub żółtej fluorescencyjnej folii odblaskowej.
Po spełnieniu tych warunków możesz być pewny, że stworzony/zakupiony przez Ciebie produkt odblaskowy będzie odbijał światło tak, byś rzeczywiście mógł być widoczny na ulicy, po zmroku.